
sisältö
I. Mitä on verkkotunnus?
II. Kuinka hallitsen verkkotunnusta?
III. Mitä verkkotunnuksessa on oltava?
IV. Kuinka valitsen oikean laajennuksen?
Uuden tietotekniikan käyttöönoton ja kehityksen myötä internetliikenne on kasvanut merkittävästi viime vuosina, mikä on epäsuorasti johtanut pääsyjen ja myynnin lisääntymiseen verkossa.
Tämän vuoksi tilastotiedot osoittavat, että nykyinen hetki on suotuisa edustavan verkkoympäristön omistamiseen. Joten jos sinulla ei vielä ole verkkosivustoa liiketoiminnallesi, mutta haluat ottaa tämän askeleen, Hostico tarjoaa sinulle kaikki palvelut ja työkalut, joita tarvitset projektisi saamiseksi verkkoon mahdollisimman lyhyessä ajassa.
Seuraavassa korostamme pääkohtia, jotka määrittelevät verkkotunnusten käsitteen ja toiminnan internetissä.
I. Mikä on verkkotunnus?
Verkkotunnukset tai domain-nimet ovat varattuja nimiä akkreditoiduilla rekisteröijillä kiinteiksi ajanjaksoiksi, ja ne on ensisijaisesti tarkoitettu yhdistämään verkkopalvelimen fyysinen osoite valitun termin/termien kanssa.
Lyhyesti sanottuna, verkkotunnus on osoite, jonka syötämme selaimen osoitepalkkiin, kun haluamme käyttää verkkosivua (esim.: google.com, facebook.com, hostico.ro).
Jos verkkotunnistusjärjestelmää ei olisi, jokaiselle verkkosivulle voitaisiin päästä vain sen palvelimen fyysisen osoitteen kautta, jolla se sijaitsee (esim. 12.345.678). Voit kuvitella, miksi verkkosivuston toiminta on riippuvaista sen nimestä, ja sen puuttuminen aiheuttaisi vain hämmennystä.
II. Kuinka hallitsen verkkotunnusta?
Prosessi, jolla henkilö tai oikeushenkilö hankkii domainin, kutsutaan rekisteröinniksi. Kuten aiemmin mainittiin, domainin rekisteröinti tapahtuu kiinteiksi ajoiksi (vähintään 1 vuosi), ja se on uusittava myöhemmin, jos halutaan jatkaa sen pitämistä.
Mitä teemme, jos ostamme domainin yhtiöltä ja päätämme siirtää palvelun toiselle tarjoajalle eri syistä, onko siihen olemassa tapa?
Suurimmassa osassa laajennuksia, kyllä. Kannan siirtäminen on yksinkertainen prosessi, joka yleensä sisältää vain siirtokoodin luomisen, mutta on myös poikkeuksellisia tilanteita, jotka vaativat lisämenettelyjä.
III. Mitä verkkotunnuksen tulisi sisältää?
Verkkotunnuksen valitseminen on henkilökohtainen päätös, ja se voi sisältää halutut termit (kunhan se ei riko lakeja), kuitenkin on suositeltavaa, että valittu nimi on helppo muistaa ja edustaa harjoitettavaa toimintaa.
Esimerkki on verkkosivusto, jolla olet tällä hetkellä: hostico.ro.
Jos olisimme valinneet monimutkaisempaan nimeen kuten: gazduiredomeniicertificatehostico.ro, todennäköisesti et olisi päässyt lukemaan tätä artikkelia ilmeisistä syistä.
Verkkotunnus voi muodostua brändiksi, jos se valitaan viisaasti, ja suuri osa liikenteestä johtuu tästä seikasta.
IV. Miten valita oikea laajennus?
Yhteistyökumppanuuksien kautta akkreditoitujen verkkotunnusrekisteröijien kanssa Hostico tarjoaa mahdollisuuden rekisteröidä yli 140 laajennusta kaikilta toimialoilta.
Vaikka suuri määrä laajennuksia näyttää ensisilmäyksellä olevan etu, voi olla epäselvää, mikä vaihtoehto on sopiva suoritetulle toiminnalle.
Jatkamme tilanteiden analysoimista, joita tavataan usein domainien rekisteröinnissä:
Kohdeyleisö on Romaniasta:
Useimmat tilanteet kuuluvat tähän kategoriaan. Ostamme hosting-paketin, valitsemme verkkotunnuksen ja valitsemme suoraan .ro-vaihtoehdon.
Jos vasta aloitat etkä suunnittele "valloittavasi" internetiä useilla verkkosivustoilla, et voi mennä pieleen .ro-verkkotunnuksen kanssa.
Niin kauan kuin julkaistu sisältö kohdistuu romaniaa puhuvaan väestöön, tämä laajennus on oikea vastaus.
Kohderyhmä on Euroopasta:
Täällä on yleensä enemmän vaihtoehtoja, mutta useimmat ihmiset valitsevat .eu-päätteen. Hostico suosittelee tämän päätteiden ostamista, jos toiminta rajoittuu Euroopan unioniin tai jos et halua rajoittua vain .ro-päätteeseen.
Kohdeyleisö on tietystä maasta:
Useimmilla maailman mailla on omat laajennukset, joita voidaan käyttää verkkotunnuksessa. Esimerkiksi: jos myyt appelsiineja Espanjassa tai tadatesia Kreikassa, voit valita laajennukset .es ja .gr, jolloin olet paljon lähempänä valitsemaasi kohdeyleisöä.
Kohdeyleisö on globaali:
Tässä kentässä laajennuksen valinta ei ole kovin vaikeaa, koska .com-laajennus on kiistaton kuningas. Vaikeus tulee olemaan halutun nimen saatavuudessa.
Monet yleisimmistä nimistä on jo rekisteröity .com-päätteellä, joten jos tämä vaihtoehto ei ole saatavilla, Hostico tarjoaa sinulle mahdollisuuden rekisteröidä .net- tai .org-variantteja.
On suositeltavaa, että .com, .net tai .org -päätteillä rekisteröidyt verkkosivustot ovat englanniksi, jotta ne kattavat laajemman asiakaskunnan.
Kohdeyleisö on erikoistunut:
Jos sivusto on tarkoitettu yksinkertaiseksi blogiksi tai hammaslääkärin esittelysivuksi, Hostico.ro on täällä auttamassa erikoistuneilla laajennuksilla kuten .blog tai .dentist.
Erikoislaajennusten avulla teet valitsemastasi nimestä paljon helpommin muistettavan, mikä antaa kyseiselle brändille merkittävän edun.
Kuten näette, jokaiselle verkkosivustolle on sopiva verkkotunnus, täytyy vain valita oikea vaihtoehto toimialallenne.
Lisätietoja rekisteröintiehtojen suhteen löydätte sivuiltamme: Verkkotunnukset ja Verkkotunnusten ehdot.