
sisältö
I. Yleinen
II. Sopiminen
III. Soveltuvuus
IV. Rahoitus
V. Verkot
VI. Vastuu
VII. Tietojen eheys
VIII. Tuki / Apua
IX. RESELLER-suunnitelman / VPS-suunnitelman säännöt
X. Sisältöpolitiikka
XI. Käyttöpolitiikka
XII. Resurssit
XIII. Voimaantulo
I. Yleiset
Sanan "Hostico" käyttö näissä ehdoissa ja säännöissä tunnistaa yrityksen S.C. Awesome Projects S.R.L., joka sijaitsee Maramureșissa, Sighetu Marmației, Str. Mihai Viteazu nr. 8, palveluntarjoajana. Hosticon tarjoamat palvelut on suunnattu yksityishenkilöille, oikeushenkilöille, oikeuslaitoksille jne., joilla on laillinen kapasiteetti olla osapuoli sopimusyhteistyössä. Ehdot, säännöt ja kuvaus tarjoamien palvelujen toiminnasta, joihin tässä asiakirjassa viitataan ulkoisina linkkeinä, ovat oleellinen osa näitä Ehtoja ja Sääntöjä. Lisäehdot ja -säännöt, vaikka ne olisivat tunnettuja, eivät ole osa tätä asiakirjaa, ellei niitä ole nimenomaisesti esitelty ja keskinäisesti tunnustettu.
Hostico on yksinomainen omistaja kaikille verkkosivustolla saatavilla oleville materiaaleille ja tiedoille. Verkkosivuston asiakkaat tai vierailijat eivät voi kopioida, toistaa, jakaa, julkisesti viestiä tai välittää mitään tällaista materiaalia tai sen osia missään muodossa tai millään keinoin.
Hostico pidättää oikeuden keskeyttää tarjotut palvelut, jos alla olevia ehtoja rikotaan tai jos vastausta näihin rikkomuksiin ei saada ajoissa. Hostico pidättää myös oikeuden luovuttaa asiakastietoja Tietosuojakäytännön mukaisesti täyttääkseen kaikki lakisääteiset vaatimukset. Mikäli tätä luovutusta ei tarvitse pitää luottamuksellisena, asiakasta tästä asianmukaisesti tiedotetaan.
Hostico pidättää oikeuden poistaa minkä tahansa tilin 15 päivän ilmoitusaikaa käyttäen. Tässä asiakirjassa mainitsematon ehto on avointa tulkinnalle ja muutoksille Hosticon toimesta ilman ennakkoilmoitusta.
II. Sopimus
Edellytys näiden ehtojen ja määräysten hyväksymiselle on tarpeen kaikissa Hosticon tarjoamien palveluiden ostamiseen liittyvissä pyrkimyksissä. Kun asiakas tekee tilauksen, hän aloittaa sopimuksellisen yhteistyön Hosticon kanssa. Vahvistamme tämän aloittamisen välittömästi, mutta tämä vahvistus ei edusta velvoitetta asiakkaalle tai Hosticolle jatkaa tilauksen aktivointia.Pidätämme oikeuden hyväksyä tai hylätä asiakkaan tilaus tutkittuaan tilauksen aitoutta ja luottamustasoa, jonka asiakas esittää tilauksen suhteen.
Asiakkaan tekemällä tilauksella hän ilmoittaa ja takaa omalla vastuullaan, että hänellä on laillinen kyky hankkia Hosticon tarjoamia palveluja itselleen tai edustamalleen yhtiölle.
Hän sitoutuu täyttämään kaikki häntä koskevat tunnistus tiedot oikeilla ja voimassa olevilla tiedoilla, jotka ovat tarpeen yhteistyön toteuttamiseksi Hosticon kanssa. Asiakas on tietoinen siitä, että virheellisten tai puutteellisten tietojen antaminen voi vaikuttaa Hosticon kykyyn toimittaa sovitut palvelut ja tietyissä tilanteissa voi johtaa palvelujen aktivoinnin kieltäytymiseen Hosticon toimesta. Asiakkaan antamat tiedot käsitellään ja hallinnoidaan Tietosuojakäytännön sekä Tietojen käsittelysopimuksen mukaisesti.
III. Soveltuvuus
Näitä määräyksiä sovelletaan kaikkiin Hostico-asiakkaisiin, jotka omistavat mitä tahansa verkkosivustolla tarjottuja paketteja tai palveluita, palveluiden käyttö tapahtuu vain näiden Ehtojen ja Edellytysten mukaan, ja ne koskevat kaikkia sopimussuhteita asiakkaan ja Hosticon välillä. Lakia, jonka mukaan nämä ehdot ja edellytykset toimivat, sovelletaan yhteistyön aloittamishetkellä. Hosticon tarjoamat palvelut sopimuksen puitteissa ovat niitä, jotka ovat saatavilla verkkosivustolla Hostico.
On kaikkien mahdollisten tulkintojen tunnistaminen näistä ehdoista sekä kaikkien mahdollisten tilanteiden kattaminen, jotka voivat ilmetä, lähes mahdotonta. Siksi kaikki tilanteet tai ehdot, joita ei esitetä suoraan tai epäsuoraan tässä asiakirjassa, kuuluvat Hosticon tulkintaan.
IV. Taloudellinen
Yleinen
Nykyiset hinnat ovat ne, jotka on julkaistu Hostico verkkosivustolla.
Valitun palvelun mukaan laskutuskausi voi vaihdella. Kaikki maksut suoritetaan Hosticon lähettämän proforma-laskun perusteella. Asiakas suostuu maksamaan palveluiden arvon etukäteen ajanjakson osalta, jolloin ne toimitetaan.
Riippumatta käytetystä valuutasta hintojen näyttämisessä, laskut ja maksut käsitellään RONissa BNR:n kurssilla + 2% laskutusajankohtana voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.
Valuuttakurssin säätäminen ylimääräisellä 2 %:n prosentilla estää mahdollisia markkinoiden vaihteluihin liittyviä heilahteluita sekä ylläpitää jatkuvuutta ja ennakoitavuutta maksuprosessissa, varmistaen näin taloudellisten velvoitteiden noudattamisen ja tarjottavien palveluiden kestävyyden.
Toimitus
Laskut lähetetään sähköisessä muodossa sähköpostitse liitteinä ja niitä voidaan ladata milloin tahansa asiakastililtä. Pyynnöstä ne voidaan myös lähettää valtuutettujen työntekijöiden allekirjoituksella. Mikäli asiakas pyytää laskujen lähettämistä fyysisessä muodossa, toimituskustannukset maksaa asiakas.
Siirto/Pysäyttäminen/Palauttaminen
Hosticon tarjoamat hosting-palvelut ovat oletusarvoisesti aktiivisia 7 päivää eräpäivän jälkeen, joka on esitetty proforma-laskussa.
Palvelut, joita Hostico hankkii muilta toimittajilta (esim. domainit, lisenssit, ssl-sertifikaatit), voidaan uusia vain niiden maksamisen yhteydessä ja niiden voimassaoloaika on sama kuin proforma-laskun eräpäivä.
Asiakkailla on mahdollisuus pyytää milloin tahansa maksun lykkäystä Hosticonin hosting-palveluille. Lykkäystä voidaan myöntää enintään 14 päivän ajan eräpäivästä, joka liittyy hosting-pakettiin. Poikkeustapauksissa, kun Hosticonin tukitiimi on tehnyt yksityiskohtaisen arvion tilanteesta, voidaan harkita mahdollisia poikkeuksia myöntämällä maksun lykkäys, joka ylittää 14 päivää.
Asiakkaiden tilit, jotka eivät ole maksaneet palvelun tarjoamisesta perittäviä maksuja viimeistään 7 päivää eräpäivän jälkeen, joka on esitetty proforma-laskussa, suljetaan automaattisesti maksutodisteen tai lykkäyspyynnön puuttuessa.
Maksutodistukset johtavat vain tilattujen/omistettujen palveluiden aktivointiin/aktivoimiseen, mutta vero-lasku annetaan vasta, kun maksettu summa näkyy yhdessä Hosticon pankkitileistä.
Hostico pidättää oikeuden avata/aktivoida tilit uudelleen vain asiakkaan kaikkien velvollisten summien täysimääräisen maksamisen jälkeen.
Maksamatta jättäminen
Hostico pidättää oikeuden lyhentää ennakkoon maksettujen palvelujen voimassaoloaikaa asiakkaalta perittävien, mutta maksamatta jääneiden palveluiden velkojen kattamiseksi.
Korvaus tällä menetelmällä tapahtuu laskutettavien proforma-laskujen perusteella.
Hostico pidättää oikeuden keskeyttää asiakkaan tili, jos laskua ei makseta laskussa ilmoitettuun eräpäivään mennessä.
Jos maksamattaoloaika ylittää 30 päivää, tili ja kaikki sen tiedot poistetaan automaattisesti palvelimelta.
Kaikki myöhemmät pyynnöt tietojen saamiseksi tai palauttamiseksi, kun ne on poistettu, käsitellään, jos niistä on olemassa varmuuskopio, vähintään 2 tuntia tukea jaetuille paketeille ilman jälleenmyyntioikeuksia ja 4 tuntia tukea jälleenmyyntioikeuksilla varustetuille paketeille ja VPS:lle.
Lisätuki määräytyy hosting-paketin tyypin ja sen liittyvien tietojen määrän mukaan.
Palauttamiseen tarvittavien tukituntien määrä määritetään ja ilmoitetaan asiakkaalle Hosticon teknisten operaattorien tekemän analyysin jälkeen.
Päivitys / Alennus
Asiakkaalla on mahdollisuus tehdä milloin tahansa päivitys tai alennus ostettuihin palveluihin. Päivityksestä maksetaan vain erotus alkuperäisen paketin ja siihen suuntautuvaan päivityspakettiin jäljellä olevasta ajasta, joka on maksettu etukäteen alkuperäiselle paketille. Alennuksessa jäljellä olevaa hyvitystä voidaan käyttää palvelun jatkamiseen, mutta suosittelemme, että konsultoitte Hostico-tiimiä ennen näitä toimenpiteitä omien tarpeidenne suhteen.
Alennuksen hyvitys lasketaan vain etukäteen maksetuista kokonaisista kuukausista suhteessa toimenpiteen pyyntöpäivämäärään ja seuraavaan eräpäivään.
Päivitys-/alennustoimenpiteet tai siirto uuteen tarjouspakettiin toteutetaan ilmaiseksi vain kerran 60 päivän välein. Mikäli tämän aikana tehdään uusi pyyntö, Hostico pidättää oikeuden veloittaa menettelyn asiakastuntien puitteissa.
Päivitys-/alennustoimenpiteet, jotka sisältävät tilien yhdistämisiä aikavälistä riippumatta, veloitetaan ostettujen asiakastuntien puitteissa.
Päivitys-/alennustoimenpiteet, jotka liittyvät hallintapaneelin muuttamiseen asiakkaan tekemän pyynnön perusteella, veloitetaan ostettujen asiakastuntien puitteissa.
Palvelut, joiden esittely käyttää arvoja vähimmäisen ja enimmäisen välillä ('alkaen' - 'asti'), näyttävät hinnan vähimmäisarvoille. Saatavilla olevat arvot esitetyn enimmäisen mukaan voidaan valita maksua vastaan sekä tilausprosessin aikana että myöhemmin.
Raha Takaisin
Asiakkaalla on oikeus pyytää hyvitystä Hosticolle maksetuista palveluista milloin tahansa, kuitenkin niiden palautus tapahtuu seuraavien ehtojen mukaisesti:
- jos pyyntö tehdään 30 kalenteripäivän kuluessa tilauksen aktivoinnista, asiakas saa täyden hyvityksen paitsi tapauksissa, joissa on ollut tietojen siirtoa ulkoiselta tarjoajalta, tällöin siirtoon tarvittavien avustustuntien määrä vähennetään;
- jos pyyntö tehdään yli 30 kalenteripäivää asiakkaan tilauksen aktivoinnin jälkeen, palautetaan vain jäljellä olevien täysien kuukausien maksettu määrä (liittyen operaation pyyntöpäivään ja seuraavaan eräpäivään);
- Jos pyyntö kyseisestä verkkotunnuksesta on jo tehty, asiakas saa takaisin vain jäljellä olevien täysien kuukausien maksaman summan (liittyen pyynnön tekemispäivään ja seuraavaan eräpäivään);
- jos pyyntö on jo tehty kyseiseltä asiakkaalta, heille palautetaan vain jäljellä olevat kokonaiset maksetut kuukaudet (liittyen toimintapyynnön päivämäärään ja seuraavaan eräpäivään);
- Jos asiakas hyötyy tarjouksesta, joka sisältää ilmaisia palveluja (esim. verkkotunnuksia, lisenssejä, ssl-sertifikaatteja), niiden arvo vähennetään hyvitettävästä kokonaismäärästä.
Maksettuja määriä ei palauteta:
- palvelut, jotka ostetaan Hosticon kautta näiden palveluiden tarjoamisen tai varaamisen tapauksessa Hosticon toimesta. Tähän kategoriaan kuuluvat palvelut sisältävät, mutta eivät rajoitu: verkkotunnuksen rekisteröinti ja uusiminen, ohjelmistolisenssit, ssl-sertifikaatit jne.;
- varmuuskopioiden palauttaminen isäntätileihin liittyen niiden poistamisen jälkeen, riippumatta syystä, joka johti niiden poistamiseen;
- palvelut keskeytetty tai lopetettu näiden ehtojen rikkomisen seurauksena riippumatta siitä, havaitaanko ne suoraan Hostico-tiimin jäseniltä tai ilmoitetaanko niistä kolmannelle osapuolelle;
Äänestyskokonaisuus palautetaan Hosticon puolesta enintään 15 työpäivän kuluessa tilille, josta se on maksettu tai toiseen asiakkaan ilmoittamaan tiliin;
Palautus vahvistetaan sen toteuttamisen hetkellä laskun myöntämisellä, joka edustaa palautettavan summan arvoa;
Ajanjakso palautuksen tekemisen ja palautettavan summan todellisen saapumisen välillä asiakkaan tilille ei ole Hosticon hallinnassa, ja se määräytyy pankkien välisen siirron menettelyjen ja aikavälin mukaan;
Palautettavasta määrästä pidätetään kaikki asiakkaalta erääntyneet summat, jotka perustuvat maksamatta oleviin proforma-laskuihin, jotka on annettu suoritetuista palveluista.
Hintamuutokset
Pidämme oikeuden muuttaa milloin tahansa verkkosivustolla esitettyjen palveluiden hintoja.
Jos uudet hinnat koskevat nykyisten asiakkaiden palveluja, heidät ilmoitetaan vähintään 30 kalenteripäivää ennen niiden voimaantuloa.
Uusien palveluiden tilaamisen hintojen muutosten osalta vähimmäisilmoitusaika on vähintään 7 kalenteripäivää.
Ennakkoon maksetut palvelut eivät vaikuta hinnoittelumuutoksiin, paitsi palveluiden uusimisen yhteydessä.
Hintamuutoksissa, jotka vaikuttavat myös sopimuksen mukaisesti toimitettujen palveluiden konfiguraatioihin, ne siirretään uusiin konfiguraatioihin, joiden hinnat ovat lähellä olemassa olevia konfiguraatioita.
Maksujen käsittely
Asiakkaan tyypistä, maksutavasta, varsinaisen tapahtumapäivämäärästä ja maksun vastaanottopäivämäärästä voi riippua automaattinen tai manuaalinen käsittelyprosessi. Automaattisella tai manuaalisella käsittelyllä viittaamme siihen, että Hosticon kaupallinen operaattori osallistuu suoraan käsittelyprosessiin.
Verolaskut korttimaksuista lasketaan vain kuukautta edeltävänä työpäivänä. Kuukauden viimeisen työpäivän jälkeen tehdyt maksut lasketaan verolaskuiksi, jotka on laskutettu seuraavassa kalenterikuussa niiden esiintymisen mukaan tilin yleiskatsauksessa.
Riippumatta maksukäsittelymenetelmästä tai verolaskun päiväyksestä, maksaneet palvelut aktivoidaan mahdollisimman pian Hosticon toimesta maksun vahvistamisen jälkeen maksuprosessorilta.
Hostico tarjoaa mahdollisuuden tallentaa korttitietoja kumppanien maksuprosessorialustoille.
Asiakas voi näin lisätä milloin tahansa yhden tai useamman kortin asiakastililleen ja käyttää niitä laskujen maksamiseen ilman, että tarvitsee käydä läpi koko maksuprosessia syöttämällä korttitietoja ja vahvistamalla maksua myöhemmin.
Lisäksi, manuaalisen tallennetun kortin käytön ohella palveluiden ostamiseen liittyville laskuille, se voidaan myös asetaa toistuvaan maksamiseen yhdestä tai useammasta palvelusta siten, että heti kun lasku tälle palvelulle on laskutettu, tarvittava summa tämän jatkamiseksi veloitetaan automaattisesti kyseiseltä kortilta.
Aktiivisen toistuvan maksun myötä asiakas myöntää Hosticolle oikeuden periä tai nostaa tarvittavan tai vastaavan summan, joka vastaa palvelun voimassaolon jatkamiseen liittyvää maksua, jolle toistuva maksu on aktivoitu.
Perityt ja käsitellyt toistuvat maksut ovat alttiina yleisille rahojen palautus säännöille.
Proformahäivöiden myöntäminen tapahtuu automaattisesti Hosticon toimesta palveluiden laskutuksen yhteydessä, perustuen palveluun liittyviin asiakastietoihin ja laskutustietoihin, jotka asiakas on täydentänyt tai toimittanut.
Proformahäivön tiedot (maksamaton lasku) voivat olla asiakkaan muokattavissa vain niin kauan kuin se on proformavaiheessa. Näiden tietojen muuttaminen ei ole enää mahdollista maksun käsittelyn ja varsinaisen laskun myöntämisen jälkeen.
Jotta proformahäivön tiedot löytyvät myös varsinaiselta laskulta, maksutransaktiosta saadut maksajan tiedot, jotka pankki ja maksupalveluntarjoaja toimittavat, tulee olla samat kuin proformahäivössä. Muussa tapauksessa varsinaiset laskutiedot muutetaan Hosticon toimesta vastaamaan maksajan tietoja.
Asiakkaan on varmistettava maksamisen yhteydessä, että maksamiseen liittyvät tiedot vastaavat proformahäivössä olevia tietoja.
Tietyissä tilanteissa, jos maksajan tiedot poikkeavat proformahäivössä olevista tiedoista, Hostico pidättää oikeuden ottaa yhteyttä asiakkaaseen tilanteen selvittämiseksi ja tarvittavien lisätietojen toimittamiseksi oikean laskutuksen varmistamiseksi.
Verolaskun tietojen muuttaminen on mahdollista vain harvinaisissa poikkeuksissa ennen niiden lähettämistä kansalliseen E-Laskujärjestelmään, ja vain kuukausi kerrallaan ennen kirjanpitotietojen toimitusta.
Luotto / Varat
Asiakkaalla on mahdollisuus tallettaa rahasummia tiliinsä luoton tai varojen muodossa, ja näitä käytetään asiakkaan tulevien laskujen maksamiseen.
Luoton lisäämiselle generoitava lasku alistuu asiakkaan sovellettavassa verolainsäädännössä, joka määrittää arvonlisäverokannan soveltamisen ja tason.
Asiakkaan tilille lisätty luotto ei sisällä maksettua arvonlisäveroa, mutta luoton käyttö tai soveltaminen laskun maksamiseen ei vaadi arvonlisäveron maksamista.
Summien käyttö ja soveltaminen päätetään asiakkaan toimesta ja tehdään manuaalisesti, eikä niitä käytetä tai sovelleta automaattisesti.
Luottoa voidaan soveltaa laskuihin vain, jos sen arvo on yhtä suuri tai suurempi kuin laskun arvo ennen arvonlisäveroa. Osittaiset maksut, tarkemmin sanottuna luoton käyttö suurempiarvoisen laskun maksamiseen, ei ole mahdollista.
Jos asiakkaan yksi tai useampi palvelu on uusittu etukäteen tai ne ovat kuluttaneet enemmän resursseja kuin mitä on varattu, Hostico pidättää oikeuden käyttää näitä summia niihin liittyville laskuille.
Luoton / varan taloudellinen tila on jatkuvasti saatavilla asiakkaan tilillä.
Kun luottoa käytetään tiettyjen palveluiden maksamiseen, voimassa olevan lainsäädännön mukaan siihen liittyvät pro forma -laskut muuttuvat palvelujen tarjoamislaskuiksi.
Ainoa hetki, jolloin luoton osalta lasku laskutetaan, on luoton lisäämiseen liittyvän laskun luomisen hetkellä.
Minimimäärä, joka voidaan tallettaa, on 10,00 €, ja enimmäismäärä 1000,00 €. Lisäksi kerralla saatavilla olevien varojen kokonaismäärä ei voi ylittää summaa 1000,00 €.
Tarjoukset
Ilmaisten tuotteiden/palveluiden tarjousten osalta näitä voidaan käyttää vain Hosticon laitteilla ja verkossa. Mikäli palvelut siirretään muille palveluntarjoajille/rekisterinpitäjille, asiakasta veloitetaan summia, jotka vastaavat näiden palveluiden aktivointia. Hostico pidättää oikeuden lopettaa markkinointitarjouksen voimassaolon milloin tahansa.
Ilmaiseksi tarjottavien tai aktiivisen kampanjan alla olevien palveluiden osalta tarjoukset koskevat tyypillisesti vain ensimmäistä käyttövuotta, jolloin toisen vuoden osalta on vaatimuksena maksaa palvelun täysi hinta, jos jatkoa halutaan. Hostico voi vapauttaa kaikki sen katsoessaan sopiviksi tällaisista säännöistä määräämättömäksi ajaksi.
Laskujen myöntäminen sekä siihen liittyvien palveluiden aktivointi tai aktivoiminen suoritetaan kaupallisen osaston työaikana, lukuun ottamatta lomia ja lakisääteisiä vapaapäiviä.
Jos esitettyjä ehtoja rikotaan, Hostico pidättää oikeuden estää asiakkaalta palautukset.
Promo-kupongit
Promootiomikoodit on jaettu useisiin kategorioihin voimassaolon ajan, mahdollisten käyttökerrosten ja julkaisuajan perusteella. Tältä sivulta näkyvät saatavilla olevat promootiomikoodit säännöllisin välein yhdessä hosting-pakettien/palveluiden ja ajanjaksojen kanssa, joihin ne soveltuvat.
- Viikoittaiset kuponkit
Joka viikko maanantaista sunnuntaihin valitaan satunnaisesti hosting-paketti, joka hyötyy tarjouskupongista. Alennussumma ja vähimmäishankinta-aika vaihtelevat viikoittain, tarjoten suoraan mahdollisuuden valita oikea paketti alennettuun hintaan.
- Flash Kuponit
Nämä kuponkit ovat voimassa vain 24 tuntia, kuitenkin lyhyttä voimassaoloaikaa kompensoidaan suuremmalla alennusprosentilla verrattuna muihin kuponkeihin.
- Kuukausittaiset kupongit
Koska meillä kaikilla ei ole tarvittavia resursseja lyhytaikaisten kuponkien tunnistamiseen, olemme päättäneet tarjota asiakkaille tarjouksia kaikista hosting-paketeista joka kuukausi. Tämän alennuksen päätekijä tulee olemaan laskutusjakso eikä valittu paketti.
- Juhlakupongit
Jotkut juhlapäivät ansaitsevat juhlimista! Tällä kertaa Hostico tarjoaa alennuskuponkeja koko hosting/verkkopalveluvalikoimasta.
- Rajoitetut kupongit
Toisin kuin aiemmin esitellyt kuponit, nämä eivät ole aikarajoitettuja, vaan käyttömäärältään rajoitettuja. Jokainen tässä kategoriassa oleva kuponki, kun se on käytetty loppuun, ei voi enää olla käytössä.
Yleiset ehdot kampanjakuponkien käytölle:
- mainoskuponkeja on saatavilla kaikille henkilöille ja oikeushenkilöille
- alennus koskee vain uusia hosting-tilauksia
- sivuston toiminnan on noudatettava Hosticon käyttöehtoja
- kuponkeja ei voida käyttää jälkikäteen
- kuponkeja ei voida yhdistää muihin kuponkeihin tai muihin Hosticon tai kolmansien osapuolten tarjoamiin alennuksiin
- kuponit koskevat vain ensimmäistä ostettua jaksoa
- kuponit koskevat vain Hostico-hosting-paketteja ja yksityisiä palvelimia
- ilmaiseksi tarjottavat palvelut/tuotteet ostetussa hosting-paketissa eivät ole alennuksen kohteena
- kupongit eivät koske päivitysobjekteja
V. Tietoturva
mitä tulee rekisteröinnin/uuden alueen nimen uusimisen näkökulmasta, vastuullisuutemme rajoittuu alueen nimen hankinta-/uusimispalvelun tarjoamiseen.
Hostico ei voi eikä aio tarkistaa alueen nimen rekisteröinnin laillisuutta, ainoa Hosticon suorittama tarkastus on alueen saatavuuden tarkistaminen rekisteröintiä varten. Valitun alueen nimen tarkastaminen rekisteröinnin osalta, ottaen huomioon tiettyjen lakien rikkominen sekä kolmansien osapuolien immateriaalioikeuksien rikkominen, on asiakkaan vastuulla.
Ellei toisin ilmoiteta joko lähettämällä erillisiä tietoja asiaankuuluvalla tilauslomakkeella tai kirjoitetulla viestillä Hosticolle, verkkotunnusten rekisteröinti tapahtuu asiakkaan tilillä olevien henkilötietojen perusteella. Asiakkaasta tulee siten sekä rekisteröityjen verkkotunnusten laillinen omistaja että oikeudellisesti vastuullinen niistä.
Verkkotunnuksen nykyinen kohdistus ei ole Hosticon vaikuttamisen tai hallinnan alaisena, ja asiakas voi olla varma, että rekisteröinti/uudistaminen tapahtui vain hetkellä, kun me vahvistimme tämän toimenpiteen.
Hostico ei ota vastuuta eikä tarjoa mitään takuita verkkotunnusten rekisteröinnin/uudistamisen suhteen.
Domainin laajennuksia hallinnoi monenlaiset organisaatiot. Jokaisella näistä organisaatioista on omat rekisteröinti-, hallinta- ja riidanratkaisuehtonsa. Jotta rekisteröinti/uusiminen onnistuu, asiakkaan on toimitettava Hosticon tiimin jäseniltä pyydetyt tiedot ja asiakirjat sekä noudatettava heidän ohjeitaan tarkasti.
Kun verkkotunnus on rekisteröity määritellyksi ajaksi, se kuuluu asiakkaalle valitun merkkijonon muodossa. Verkkotunnusten muuttaminen rekisteröinnin tai siirron vahvistamisen jälkeen ei ole mahdollista.
Hosticon tarjoamat laajennusten yksityiskohtaiset vaatimukset voidaan nähdä siirtymällä domain termeihin
Domenien uusimisen maksaminen on suoritettava ennen laskun eräpäivää, eli vanhentumispäivää, jotta vältetään tilanteet, joissa domainia ei voida enää uusia. Laskun kuvauksessa tai sen sisällössä esitetyt päivämäärät eivät missään tapauksessa edusta eräpäivää, eivätkä niitä tule pitää maksun määräaikana. Kuvauksen tiedot ovat vain arvioita, jotka verkkotunnusrekisterit ovat antaneet niiden voimassaolosta, ja ne on annettu ainoastaan asiakkaan yleistä tiedottamista varten.
Jos domain maksetaan eräpäivän/vanhentumispäivän jälkeen, Hostico ei vastuuta rekisterin perimistä lisämaksuista, jotka liittyvät domainin uudelleen aktivointiin/uusimiseen.
Jos sopimuksen mukainen domain ei renewata asianmukaisesti ja on seurauksena saatavilla markkinoilla ja rekisteröityy muiden toimesta Hosticon toiminnan tai toimimattomuuden tai mahdollisen teknisen vian vuoksi, Hostico ei ole vastuussa käyttäjän kärsimistä vahingoista.
Jos käyttäjä kärsii tappioita johtuen siitä, että verkkotunnus on tilapäisesti saavuttamattomissa tai sen on rekisteröinyt muu taho, Hosticon myöntämä korvaus ei saa ylittää alun perin verkkotunnuksesta maksettua summaa, jonka arvo on ilmoitettu laskussa. Ilmoitus asiasta on tehtävä Hosticolle kirjallisesti 30 päivän kuluessa siitä, kun tilanne huomattiin.
Hostico ei ota vastuuta verkkotunnusten saatavuudesta aikavälillä, joka on tilauksen tekemisen ja verkkotunnuksen rekisteröinnin todellisen maksamisen välillä. Verkkotunnuksen rekisteröintipalvelu toimii maailmanlaajuisesti "saapumisjärjestyksessä".
Domen nimien rekisteröinti ei tarjoa suojaa rekisteröintiin, varaukseen tai kyseisen verkkotunnuksen käyttöön liittyvissä vastalauseissa. Jos verkkotunnuksesta syntyy riita, Hostico tuo osapuolet suoraan yhteyteen asian ystävälliseksi ratkaisemiseksi.
Jos osapuolet eivät pääse yhteisymmärrykseen, riita voidaan ratkaista tuomioistuimeen turvautumalla.
Koko riidan ystävällisessä tai oikeudellisessa käsittelyssä asiakas tukee Hosticon syyttömyyttä ja hyväksyy, että Hostico voi ryhtyä kaikkiin toimenpiteisiin, jotka se katsoo tarpeellisiksi suojellakseen etujaan, mukaan lukien mutta ei rajoittuen verkkotunnuksen estämiseen, poistamiseen tai siirtoon.
Hostico DNS -palvelun toiminnan vuoksi jaettujen pakettien kautta DNS-klusterin kautta ei voi olla kahta samaa nimeä omaavaa verkkotunnusta Hostico-palvelimilla. Tämä tilanne voi aiheuttaa ongelman, jos Hostico DNS -palvelimilla on vanhentuneen verkkotunnuksen rekisteri ja kolmas osapuoli tekee tilauksen kyseisen verkkotunnuksen hosting-palvelulle. Tässä tapauksessa, jotta tilausta voidaan kunnioittaa, Hostico ottaa yhteyttä vanhentuneen verkkotunnuksen hostingin omistajaan poistaakseen sen DNS-rekisterin. Jos asiakas ei vastaa tähän pyyntöön, Hostico pidättää oikeuden poistaa verkkotunnuksen DNS-rekisterin omilta palvelimiltaan. Tämä toimenpide ei vaikuta mitenkään verkkotunnukseen liittyviin tietoihin (verkkosivusto, sähköposti, tietokannat).
VI. Vastuu
Hosticoa ei voi pitää vastuullisena laitteiden tai verkon tilapäisestä saatavuudesta johtuvista vahingoista, riippumatta syystä, joka aiheuttaa tämän keskeytyksen.
Tähän ehtoon sisältyy myös vahingot, jotka johtuvat tietojen vaurioitumisesta tai menetyksestä.
Asiakas suostuu takaamaan ja pitämään meidät syyttöminä liittyen kaikkiin vaatimuksiin, vahinkoihin, mukaan lukien, mutta ei rajoittuen näihin, kolmansille osapuolille aiheutuneisiin vahinkoihin, jotka ovat seuranneet asiakkaidemme vahinkoa aiheuttavien palveluiden käytöstä.
Hostico pidättää oikeuden suorittaa lyhyitä huoltotoimia (5-10 minuuttia) mihin aikaan päivästä tahansa toteuttaakseen toimenpiteitä, jotka tähtäävät tarjottujen palvelujen ominaisuuksien (suorituskyky, turvallisuus, luotettavuus jne.) parantamiseen. Nämä toimet voidaan toteuttaa ilman ennakkoilmoitusta asianomaisille asiakkaille.
Hostico ottaa vastuun, jos palvelun katkeaminen johtuu tahallisesta toiminnasta tai Hostico-tiimin huolimattomuudesta. Asiakas ilmoittaa ymmärtävänsä ja hyväksyvänsä, että vaatimukset vahingoista, joita he esittävät Hosticolle mistä tahansa syystä ja jotka Hostico voisi maksaa, eivät missään tapauksessa ylitä asiakkaan viimeisellä laskulla palveluiden tarjoamisesta maksamaa kokonaissummaa, johon vahingot liittyvät.
Asiakas ottaa vastuun kaikista Hosticolle suoraan tai epäsuorasti aiheutuvista vahingoista, jotka johtuvat palveluiden väärinkäytöstä ja näiden ehtojen rikkomisesta. Tämä sisältää mutta ei rajoitu oikeudenkäyntikuluihin, asianajokuluihin, notaari- ja muihin kuluihin.
Hostico tarjoaa verkkosivustonsa kautta oppaita, konfigura esimerkkejä ja vastauksia eri palveluiden, sovellusten, käyttöjärjestelmien, ohjauspaneelien jne. toimintaan liittyvissä kysymyksissä. Kaikki tiedot näissä artikkeleissa on testattu ja todettu päteviksi julkaisuhetkellä, perustuen tuolloin käytössä oleviin toimintatapoihin, tuolloin saatavilla oleviin sovellusversioihin ja olemassa olevaan dokumentaatioon. Hostico ei takaa esitettyjen tai toivottujen toimintojen saavuttamista artikkeleissa kuvattujen vaiheiden seurauksena myöhemmässä vaiheessa, eri konfiguraatioilla ja muiden sovellusversioiden kanssa, eikä näin ollen ota vastuuta mistään vahingoista, jotka voivat johtua artikkeleissa esitetyn tiedon soveltamisesta, riippumatta niiden tyypistä.
Palveluiden asiakastilihallintaohjelma tarjoaa mahdollisuuden siirtää palveluita toiselle Hostico-asiakastilille. Tämä siirto vaatii pääsyä palvelun haltijan asiakastilille, sillä se voidaan aloittaa vain sieltä ja siirtoon liittyvän vahvistuksen toimittamiseen käytettävään asiakastilin sähköpostiin. Asetettujen turvallisuusvaatimusten vuoksi Hostico ei ota vastuuta tehdyistä siirroista. Palvelun omistaja on asiakas, joka pitää palvelua tilillään milloin tahansa tietopyyntöjen tai toimien osalta kyseisen palvelun suhteen.
Hostico ei ole eikä voi olla vastuussa bugien tai tapahtumien ratkaisemisesta sovelluksiin kohdistuvissa toimenpiteissä, jos kyseisten sovellusten valmistajat/toimittajat eivät tarjoa ratkaisua näihin bugeihin tai keskeyttävät teknisen tuen tarjoamisen.
Hostico ei ota vastuuta asiakkaan käyttämien ohjelmistotuotteiden lisensoinnista, lukuun ottamatta Hosticon tarjoamia tuotteita.
VII. Datan eheys
Jaetun majoituksen ja meidän hallinnoimiemme palvelimien tapauksessa olemme vastuussa palvelimen turvallisuudesta, mutta emme asiakkaan asentamista sovelluksista.
Hostico ei ota vastuuta asiakkaan sovelluksissa olevista tietoturva-aukoista ja mahdollisista vahingoista, jotka johtuvat niiden hyödyntämisestä.
Vastuu tässä asiassa kuuluu ylläpitäjälle, eli sovelluksen kehittäjälle.
Hostico ei ota vastuuta henkilökohtaisten sähköisten laitteiden suojaamisesta, joita käytetään sopimusten/palveluiden käyttöön. Käyttäjän vastuulla on varmistaa, että sekä majoitustileille asennetut/käytetyt sovellukset että omat laitteet ovat ajan tasalla ja suojattuja.
Asiakas pääsee tiliinsä käyttäjätunnuksen ja salasanan yhdistelmällä. Hän on vastuussa näiden tietojen sekä muiden arkaluonteisten tietojen turvallisuuden ylläpitämisestä.
Asiakas on vastuussa kaikesta väärinkäytöstä, joka tapahtuu näiden tietojen valtuutetun tai valtuuttamattoman käytön kautta. Jos hän saa tietää, että kolmas osapuoli on saanut tietää näitä tietoja, hänen on heti vaihdettava ne.
Kuvauksen ehdoista, joilla varmuuskopiot tehdään ja säilytetään, on saatavilla osoitteessa backup Hostico.
On kuitenkin muistettava, että emme tarjoa mitään takuuta varmuuskopioiden eheyden osalta, ja ainoa vastuuhenkilö tietojen varmuuskopion olemassaolosta on kyseisten tietojen omistaja.
VIII. Tuki / Apua
Identifikaatio
Tarjoamille palveluille annettava tuki on saatavilla esitettyjen menetelmien ja aikarajojen mukaisesti yhteystiedot -sivulla riippumatta sopimustyypistä.
Riippuen pyynnöistä ja / tai toiminnoista Hostico-operaattorit voivat turvautua asiakkaan tunnistamiseen palveluiden haltijana, jotka liittyvät hänen pyyntöihinsä.
Tunnistusmenetelmät vaihtelevat sen mukaan, mitä yhteydenottotapaa asiakas käyttää:
- puhelin - pyyntö tietoja asiakastililtä sekä tukikoodi
- chat - kirjautuminen asiakastilille
- vastaanottava sähköposti ja lippu - käyttäen asiakastiliin liittyvää postilaatikkoa pyyntöjen lähettämiseen
Hosticon pyyntöjen noudattamatta jättäminen vaikeuttaa omistusoikeuksien tunnistamista ja johtaa siihen, että esitettyihin pyyntöihin ei voida vastata.
Vastausaika
Hostico pyrkii tarjoamaan alle 60 minuutin vastausajan sähköpostitse tai lipukkeilla lähetettyihin kyselyihin. Tämä aika voi kuitenkin vaihdella kyselyn monimutkaisuuden sekä kyseisellä hetkellä olemassa olevien kyselyjen määrän mukaan.
Puhelimitse tai tukisovelluksen kautta tapahtuva tiedonvaihto, vaikka se tapahtuu reaaliajassa, ei takaa välitöntä ratkaisua esitettyyn tilanteeseen.
Puhelintuki
Puhelintuki ei voi olla käytettävissä reaaliaikaisten tilanteiden tutkimiseen tai vianetsintään.
Kai kaikki pyyntö, joka vaatii yli 5 minuutin tutkimusajan, ohjataan vaihtoehtoisiin tukikanaviin.
Hostico pidättää itsellään oikeuden keskeyttää asiakastukea poikkeustapauksissa, kuten:
- tukipyyntöjen väärinkäyttö
- epäasiallinen kieli ja käytös mitä tahansa Hostico-tiimin jäseniä kohtaan
Hosticon oikeus määritellä pyyntöjä hyväksikäyttöön tai kielen, käyttäytymisen kohtuudettomuuteen, loukkaavuuteen kuuluu Hosticolle.
Kaikki pyynnöt, jotka ovat Hosticon tarjoaman VPS Managed -palvelun tai Jaetun Hostingin ulkopuolella, käsitellään palveluajan ja Managed Hosting -palvelun kautta.
Nämä pyynnöt sisältävät, mutta eivät rajoitu vain seuraaviin:
- laitteen ja sähköpostiohjelman asetukset
- apua asennettuihin sovelluksiin
- mikä tahansa muu pyyntö, joka on standardin Hostico-tuen ulkopuolella
Hostico-palveluja kolmansille osapuolille tarjoavilla asiakkaille on vastuuta hallita kyseiselle kolmannelle osapuole tarjottuja palveluja ja taata tarvittava tekninen tuki.
Hostico ei tarjoa näissä tapauksissa teknistä tukea kyseisille kolmansille osapuolille ilman mahdollisuutta tunnistaa ja määrittää suhteen luonteen Hostico-asiakkaan ja kolmannen osapuolen välillä.
VPS-hosting
Hosticon vastuullisuus VPS-palveluissa rajoittuu niiden toimintaan ja internet-yhteyden varmistamiseen. VPS:lle asennetut palvelut eivät kuulu Hosticon vastuulle, ellei Hallinnoitua VPS -palvelua ole hankittu.
Poikkeuksena tarjouksille tai kampanjoille, joissa tuki on määritelty ilmaiseksi VPS-palveluissa, tuki ei ole ilmainen.
Asiakkaat, jotka haluavat suorittaa toimintoja standardin tukipalvelun ulkopuolella, voivat ostaa tukitunteja.
Hostico pidättää oikeuden kieltäytyä uusien sovellusten, palveluiden tai kirjastojen asentamisesta, vaikka ne olisivat ostettujen tukituntien / hallintatuntien sisällä.
Hallinnoitu VPS
VPS-hallintapalvelu on saatavilla vain VPS:ille, jotka on ostettu yhdessä Hosticon tarjouksessa saatavilla olevan ohjauspaneelin kanssa.
Hallintapalvelun yhteydessä asiakkaalla ei ole pääsyä superkäyttäjäoikeuksilla varustettuihin kirjautumistietoihin palvelintasolla.
Hallinta viittaa ja tiivistää tarvittaviin palveluihin ja sovelluksiin, jotka ovat tarpeen standardin mukaisen isäntäpalvelimen toiminnalle, joita tarjoaa asennettu ohjauspaneeli.
Näistä mainittakoon: web-palvelin, sähköpostipalvelin, tietokantapalvelin, ohjauspaneeli, ftp-palvelin, ohjelmointikielet, jotka ovat tarpeen asiakkaiden sovellusten ajamiseksi.
Kaikki pyynnöt liittyen palveluiden tai sovellusten asennukseen ja konfigurointiin, jotka liittyvät tähän sekä ohjauspaneeliin, käsitellään ostettujen tukituntien puitteissa.
Hosticon palvelinhallinta sisältää seuraavat toimenpiteet:
- ohjauspaneelin asennus ja konfigurointi siihen liittyvine palveluineen
- palomuurin asennus ja konfigurointi
- asennettujen palveluiden säännöllinen päivitys
- 24/7 valvonta ja puuttuminen
- palvelutason optimoinnit
- palvelintason automaatiot
Hallinnoimaton / IaaS
IaaS-palveluiden haltijat saavat maksutonta tukea vain ostettujen palveluiden toiminnasta ja niiden infrastruktuuritason liittämisestä.
VPS:ien, verkkojen, ulkoisen tallennuksen ym. asetukset eivät sisälly näihin.
Siirtyminen Hallinnoituun VPS:ään on mahdollista vain ostamalla uusi VPS kyseisellä vaihtoehdolla.
Näiden palvelujen haltijat voivat hyötyä lisäteknisestä tuesta vain ostamalla tukitunteja.
Asiakkaille, joiden VPS:ät ovat omassa hallinnassaan, ilmoitetaan, jos VPS:ä epäillään olevan saastunut tai vaarantunut verkossa tapahtuvan toiminnan tai muiden Hosticon valvottujen indikaattorien seurauksena.
Tilanteen vakavuudesta ja VPS:n toiminnasta riippuen asiakkaita voidaan kontaktoida eri toimenpiteiden yhteydessä, kuten julkiseen verkkoon yhdistämisen keskeyttäminen, VPS:n sammuttaminen jne.
Asiakkaat ovat vastuussa uhkan lähteen tunnistamisesta ja poistamisesta, sekä niiden työkalujen poistamisesta, joita hyökkääjät ovat käyttäneet VPS:ltä toiminnan palauttamiseksi, ja/tai he voivat valita uuden VPS:n käyttöönottamisen omien voimassa olevien tietojensa palauttamiseksi.
Jos asiakas ei puutu asiaan, ei ota vastuuta eikä VPS:n ongelmallinen toiminta lopu, Hostico pidättää oikeuden keskeyttää sen toiminta määrittelemättömäksi ajaksi.
Jaettu Hosting
Jakamispakettien asiakkaat saavat 24/7 tukea palveluiden toimivuudesta ja toiminnallisuudesta, jotka on asennettu palvelimelle. Pyynnöt, jotka tehdään tämän alueen ulkopuolella, voidaan luokitella ja tarjota joko muiden Hostico-palveluiden yhteydessä tai ostettujen tukituntien puitteissa.
Jaetulla palvelimella ei toteuteta muutoksia, jotka vaikuttaisivat palveluiden tai kyseisen palvelimen muiden asiakkaiden toimintaan.
Jaetun hostauksen palveluiden omistajat voivat valita ostavansa tukitunteja suorittaakseen toimenpiteitä, jotka eivät sisälly vakiotukeen.
Hallittu hosting / xCMS
Asiakaat, jotka haluavat apua erilaisten toimintojen suorittamisessa heidän asentamissaan sovelluksissa, voivat tilata palvelun xCMS.
Kaikkiin sovelletaan hallittua isännöintiä koskevia ehtoja / xCMS.
Jälleenmyyjähosting
Aivan kuten jaetun hosting-palvelun asiakkaat, jälleenmyyjät, jotka ovat pakettien haltijoita, saavat 24/7 tukea tarjottavien palveluiden toimivuudesta.
Tietojen siirto
Asiakasdatan siirto on toimenpide, jonka Hostico-tiimi suorittaa, kunhan kohdeserveri on osa Hostico-verkkoa ja toimenpide ei kuulu muiden näiden ehtojen ja määräysten kohtien toimivaltaan.
Tämä toimenpide ei aiheuta kustannuksia seuraavissa tapauksissa:
- perustuu kyseisen palvelupaketin alkuperäiseen tilaukseen Shared Hosting-, Reseller- ja Managed VPS -palveluissa
- Hostico-verkon palvelimien välillä Upgrade / Downgrade -toiminnan seurauksena, paitsi se, joka on määritelty näiden toimintojen kuvauksessa
Toimenpide veloitetaan tuen aikoina seuraavissa tapauksissa:
- siirto asiakashallinnassa oleville VPS:ille
- tiedonsiirrot, joita pyydetään 30 päivän kuluessa Hostico-palvelun aktivoinnista tileille / sivustoille / sovelluksille, jotka poikkeavat pääpalvelusta, johon siirto tehdään
- Jos asiakkaan toimenpiteiden / toimettemattomuuden vuoksi, joka on ristiriidassa Hosticon ohjeiden kanssa, tiedonsiirto on jatkettava
- Kaikki toimenpiteet, joita ei voida suorittaa automaattisesti ja jotka vaativat manuaalista tai räätälöityä puuttumista.
Monien erilaisten asetuskombinaatioiden vuoksi, sekä sovellusta että ohjelmointikieltä varten, emme voi antaa ehdotonta takuuta emmekä ota vastuuta verkkosivuston/sovelluksen optimaalisesta toiminnasta paketin muutosten, siirtojen tai sovellusten kloonausten jälkeen. Jokaisella käyttäjällä voi olla omia asetuksiaan, jotka voivat vaikuttaa suorituskykyyn ja yhteensopivuuteen laitteiden ja erityisten ympäristöjen kanssa. Asiakkaan on varmistettava, että tiedot on siirretty pyynnön mukaisesti ja, sähköpostilaatikoiden osalta, käyttäjän on vastuullinen määrittämään/uudelleen määrittämään käyttämänsä sähköpostiohjelmat.
Hostico ei voi olla vastuussa mahdollisista toimintahäiriöistä tai vaikeuksista tiettyjen toimintojen käytössä, jotka saattavat ilmetä siirron jälkeen eri palvelinten välillä, sekä verkkosivuston/sovelluksen tasolla että sähköpostilaatikoissa.
Tukitunnit
Tukitunnit edustavat aikaa, joka on varattu asiakaspyyntöjä varten kuukauden aikana. Nämä jaetaan kahteen kategoriaan, nimittäin:
- oletettuina tukitunteina ostetuissa palveluissa
- lisätuki tunnit, ostettu tehtävien suorittamiseksi standardituen ulkopuolella
Suurin ero näiden välillä on voimassaoloaika ja mahdollisuus kerryttää tunteja.
Oletusarvoisesti tarjotut tukitunnit ovat voimassa vain kuukausitasolla, ne vanhenevat jokaisen maksetun kuukausittaisen hostingin lopussa eivätkä niitä voida yhdistää seuraavan kuukauden tunteihin.
Suoraan ostetut tukitunnit voidaan yhdistää muihin tukitunteihin eivätkä ne vanhene.
Tukituntien ostaminen ei takaa, että Hosticon tiimi ottaa vastaan tai ratkaisee esitetyt pyynnöt.
Tukituntien laskenta tekniseen tiimiin esitettyjen pyyntöjen osalta tapahtuu Hosticon teknisen operaattorin varaaman ajan perusteella ongelman ratkaisemiseksi.
Tukitunnit lasketaan kaikista VPS Managed -palveluiden puitteissa tehdyistä teknisistä pyynnöistä riippumatta siitä, kuinka yhteys on otettu, laskenta tapahtuu sekä suoraan omistajan tekemiin pyyntöihin että mahdollisten kolmansien osapuolten tekemiin pyyntöihin, joille on annettu oikeus tekniseen pyyntöön.
Ei-standardeja tukitoimia tarkoitetaan kaikilla toimenpiteillä, jotka asiakas voi suorittaa suoraan (ohjeiden kanssa tai ilman Hosticon tukitiimiä), mutta eri syistä niitä pyydetään suoritettavaksi teknisten operaattoreiden toimesta.
IX. RESELLER / VPS-suunnitelman säännöt
Asiakkaalla on oikeus omiin sopimussuhteisiinsa, jotka perustuvat Hosticon tarjoamaan verkkosiu-ruumiiseen. Tässä tapauksessa asiakas pysyy meidän näkökulmastamme ensisijaisena sopimusosapuolena. Asiakkaan on velvollinen välittämään tässä asiakirjassa asetetut ehdot ja edellytykset kaikille kolmaille osapuolille, joiden kanssa he tekevät yhteistyötä, ja varmistamaan, että he ymmärtävät, hyväksyvät ja noudattavat niitä.
Jos jälleenmyyjän asiakkaille / VPS-haltijalle tarvitaan muutoksia, heidän on yhteistyövelvollisuus. Pyyntöjen yhteydessä heidän on annettava meille asiakkaidensa yhteystiedot. Hostico pidättää oikeuden pyytää suoraan kirjallista vahvistusta kaikista muutoksista, jotka on tehtävä jälleenmyyjän asiakkaille / VPS-haltijalle.
Välittäjä / VPS:n omistaja on vastuussa kaikista omien asiakkaidensa tekemistä ehtojen ja sääntöjen rikkomisista. Tämä sisältää myös taloudellisen vastuun kaikista vahingoista, jotka aiheutuvat näiden rikkomisten seurauksena.
Välittäjä / VPS:n omistaja suostuu vapauttamaan Hosticon kaikista vaatimuksista, jotka voivat syntyä kolmansilta osapuolilta ja muilta tämän sopimuskumppaneilta.
X. Sisältöpolitiikka
Hosticon tarjoamat palvelut antavat sinulle vapauden ladata, kehittää ja käyttää sovelluksia sekä yksityiseen että kaupalliseen käyttöön.
Erilaisten sovellusten käyttö Hosticon palveluiden kautta on kyseisten sovellusten käyttöehtojen ja ehtojen alaista.
Asiakas on vastuussa omien tietojensa ja muiden luonnollisten tai oikeudellisten henkilöiden sekä minkä tahansa muun tahon tietojen tunnistamisesta.
Tekijänoikeuksien, rekisteröityjen tavaramerkkien ja muiden immateriaalioikeuksien kunnioittaminen ja noudattaminen on asiakkaan vastuulla, ja siten asiakas sitoutuu olemaan julkaisematta sisältöä, joka saattaa rikkoa kolmansien osapuolten oikeuksia tai voimassa olevia lakeja.
Hosticon laitteita ja verkkoa voidaan käyttää vain laillisiin tarkoituksiin.
Tietojen, tietojen tai materiaalien välittäminen, tallentaminen tai jakaminen, joka rikkoo voimassa olevia lakisääteisiä määräyksiä tai joka suoraan tai epäsuorasti voi helpottaa minkään lain säännöksen rikkomista, on kielletty.
Missään olosuhteissa ja millään keinoin Hosticon tarjoamia palveluita ei käytetä viestintään, viittaukseen tai ohjaukseen mihinkään seuraavista.
- materiaalit tai tiedollinen sisältö, joka rikkoo tekijänoikeuksia, tavaramerkkioikeuksia sekä muita kolmansien osapuolten immateriaalioikeuksia
- alastomuus, pornografia, mikä tahansa kuva tai teksti, jossa on seksuaalista tai häpäisevää sisältöä, ilman sovellettavien lakisääteisten vaatimusten noudattamista
- lapsipornografia
- uhkat, väärinkäytökset, häirintä, herjaavat lausunnot
- kaikki kuvat tai tekstit, jotka on tarkoitettu kannustamaan xenofobiaa;
- väkivaltaista luonteen omaavia tekstejä tai materiaaleja
- halventava, loukkaava, vähättelevä tai herjaava sisältö
- sisältö, jolla on rasistista tai syrjivää luonteenpiirrettä
- harhauttava, väärä, johtava harhaan tai petollinen sisältö
- sisältö, joka tunkeutuu kolmannen osapuolen yksityisyyteen tai rikkoo heidän oikeuksiaan
- vulgaarinen, obscene, sopimaton tai laiton sisältö
- virukset, troijalaiset tai muut vastaavat
- laiton ohjelmisto tai ohjelmisto, joka kohdistuu laittomia ohjelmistoja käyttäviin tai osallistuu muihin vastaaviin toimintoihin
Asiakas sitoutuu vastaamaan Hosticon pyyntöihin kolmansien osapuolien esittämiin valituksiin verkkosivuston sisällöstä 5 päivän kuluessa sähköpostitse saadusta ilmoituksesta. Hostico ei ole velvollinen tarkistamaan tai tarkastelemaan asiakkaidensa julkaisemaa sisältöä.
Hostico pidättää oikeuden poistaa tai muokata oman harkintansa mukaan mitä tahansa asiakkaan sisältöä, joka todetaan näiden ehtojen ja sääntöjen rikkomukseksi etukäteen ilmoittamalla.
Hostico pidättää oikeuden keskeyttää minkä tahansa asiakkaan tilin, joka rikkoo näitä määräyksiä ilman ennakkoilmoitusta.
Jos asiakas kerää/käsittelee henkilötietoja, on hänen vastuullaan varmistaa, että tämä kerääminen/käsittely on voimassa olevan lainsäädännön mukaista.
X. Käyttöpolitiikka
Tämä käytäntö on tarpeellinen hosting-palvelun laadun suojaamiseksi.
Haluamme vastata kaikkien asiakkaidemme vaatimuksiin tarjoamalla laadukkaita palveluja, tavoite, johon voidaan päästä myös asiakkaan tuella.
Se, kuinka asiakas käyttää Hosticon tarjoamia palveluja, on tiiviisti sidoksissa laitteiden ja verkon moitteettomaan toimintaan, ja on tarpeen varmistaa sopiva ympäristö hosting-fasiliteettien tarjoamiseksi.
Emme salli jatkuvasti taustalla toimivien ohjelmien käyttöä.
Emme salli skriptien ajamista aikarajoilla, jotka on asetettu alle 5 minuutin välein.
Emme salli CGI-skriptien käyttöä.
Seuraavat toiminnot ovat kiellettyjä:
- Hostico-palveluiden käyttäminen tietokonevirusten, matojen, tulvauksen, sähköpostipommituksen luomiseen tai siirtämiseen tai palvelunestohyökkäyksiin osallistuminen
- skriptien käyttöä proxy- tai IRC:lle tai kaltaisille FormMail, PhpShell tai muille vastaaville, mukaan lukien kaupalliset skriptit, jotka sisältävät tunnettuja tietoturva-aukkoja, keskusteluhuoneita, wap-keskusteluja; IRC Egg Drop -botit, torrent-trackerit jne., top-sivustot, online-pelit (paitsi flash-pelit)
- henkilötietojen kerääminen laittomiin tarkoituksiin
- valtuuttamaton pääsy tietoihin, järjestelmiin tai verkkoihin (kalastelu, valehtelu, proxy, hakkeroiminen, salakuuntelu jne.), mukaan lukien kaikki yritykset tutkia, skannata tai testata järjestelmän tai verkon haavoittuvuutta tai luoda tietoturvaloukkauksia ilman verkkon tai järjestelmän omistajan lupaa
- vikaantuminen palvelussa, jota tarjotaan käyttäjälle, palvelimella tai verkossa, kuten: sähköpostitulitus, tulvavyöry, tahalliset toimet järjestelmän ylikuormittamiseksi
- TCP-IP-pakettien spoofaus
- ladata tartunnan saaneita, vaurioituneita tiedostoja tai muuta ohjelmistoa tai vastaavaa sovellusta, joka voisi vahingoittaa kolmatta osapuolta
- rajoittaa tai estää muita käyttäjiä käyttämästä Hostico-palveluja
- kerätä tai hankkia tietoja tai sähköpostiosoitteita kolmansilta osapuolilta ilman heidän suostumustaan
Kaikki yritykset vahingoittaa palvelimia tai asiakkaita ovat tiukasti kiellettyjä. Kaikki toiminnot, jotka vaikuttavat palvelimen hyvään toimintaan, katsotaan väärinkäytöksi ja niitä pidetään yrityksinä vahingoittaa muita sijoitettuja asiakkaita.
Kaikki skriptit, jotka sisältävät mahdollisen turvallisuusriskin tai voivat vaikuttaa palvelimien suorituskykyyn tai verkon turvallisuuteen, suljetaan tai poistetaan automaattisesti ilman ennakkoilmoitusta.
Hostico pidättää oikeuden toimia nopeasti poistaakseen, estääkseen tai nollatakseen pääsyn mihin tahansa tiliin, sovellukseen, toimintaan tai tietoon, joka luonteensa vuoksi voi vaikuttaa Hostico-verkon vastaavan laitteiston toimintaan tai vahingoittaa kolmannen osapuolen oikeuksia.
Sähköposti
Sähköpostiviestinnän sujuvuuden varmistamiseksi asiakkaan on otettava huomioon seuraavat määräykset.
Lainsäädännön mukaan kaupallisten viestien lähettäminen sähköpostitse on kiellettyä, ellei vastaanottaja ole antanut etukäteen nimenomaista suostumustaan tällaisen viestinnän vastaanottamiseen.
Sähkösarjat / Uutiskirje
Sähköpostilistoja voidaan käyttää ainoastaan, jos henkilöt antavat tähän liittyvän nimenomaisen suostumuksen, jonka listan ylläpitäjän on tallennettava ja säilytettävä koko sähköpostilistan elinkaaren ajan.
Hostico vaatii, että jokaisessa kaupallisessa sähköpostissa tai osana postituslistaa on yksinkertaiset ja näkyvät "double opt in/double opt out" -vaihtoehdot.
Massapostittaminen kuluttaa palvelimen resursseja, ja tällä toiminnolla on kielteinen vaikutus asiakkaalle tarjottujen palveluiden laatuun, joten meillä on muutamia suosituksia tässä asiassa:
- lähetys tulisi tehdä varhain aamulla (ennen 09:00) tai illalla jälkeen 22:00
- lähetyksen tulisi rajoittua muutamaan kymmeneen sähköpostiin/minuutti
Suositusten noudattamatta jättäminen voi johtaa:
- sähköpostipalvelimen ruuhka erittäin suuren pyyntömäärän vuoksi, mikä joskus johtaa sähköpostipalvelimen estymiseen
- IP-osoitteen listaaminen roskapostiluetteloissa, jolta lähetys tapahtuu, vaikutuksilla kaikille asiakkaille, jotka isännöivät sovelluksia kyseisellä palvelimella
- erittäin alhainen sijoitus sähköpostipalveluissa, kuten Yahoo, Gmail jne.
- suuri viive sähköpostin lähetyksessä
- toimitus muille sähköpostipalvelimille saattaa tulla mahdottomaksi
- va vaikuttaa kaikkiin asiakkaille, jotka ovat yhteydessä verkkoon palvelimien virheellisen toiminnan vuoksi.
Hostico ei rajoita sähköpostien määrää, joita voidaan lähettää tunnissa, mutta valvoo SMTP-liikennettä ja pidättää oikeuden puuttua asiaan, mukaan lukien lähetettyjen viestien poistaminen ja asiakkaan kontaktoiminen, jos arvioimme, että tietty lähetys ei sovi hankittuun palvelupakettiin tai vahingoittaa palvelimen toimintaa.
Jos asiakkaalla on sähköpostilista, suosittelemme ottamaan yhteyttä Hosticoon parhaan lähetyskäytännön määrittämiseksi ja optimaalisen palvelupaketin valitsemiseksi.
Liitteen enimmäiskoko on 25 Mt. Viestin enimmäismäärä vastaanottajia on 25.
Emme suosittele / salli lähetyksiä, joissa on enemmän vastaanottajia CC/BCC-kentässä, koska jos yksi ainoa osoite vastaanottajista on virheellinen/toimimaton, koko viesti jää jumiin palvelimelle.
Jotta vältetään mahdolliset negatiiviset vaikutukset palveluiden toimintaan, Hostico pidättää oikeuden rajoittaa milloin tahansa tiettyjä sähköpostipalvelun parametreja asiakkailleen.
Vastustus roskapostipolitiikka
Ilmoittamattomien kaupallisten viestien (SPAM) lähettäminen minkä tahansa sivuston edistämiseksi käyttäen palvelimiamme tai kolmansien osapuolten palvelimia minkä tahansa sivuston tai sovelluksen edistämiseksi, joka on isännöity Hostico-verkossa, johtaa asiakkaan isännöintitilin keskeyttämiseen tai peruuttamiseen ilman ennakkoilmoitusta.
Hostico ei salli palveluidensa käyttöä suoraan tai epäsuorasti sähköpostiviestien lähettämiseen, siirtämiseen, käsittelyyn tai toimittamiseen:
- ei-toivottu (roskaposti) lainvastaisesti tämän asian osalta
- sähköpostiosoitteisiin, jotka on saatu keräysmenetelmillä
- osoitteisiin, jotka ovat epätäydellisiä tai virheellisiä
- jotka eivät noudata alan parhaita käytäntöjä
- ostetut, vuokratut tai lainatut luettelot
- listoihin, jotka aiheuttavat suuren määrän SPAM-valituksia
- osoitteisiin, jotka johtavat IP:n päätymiseen mustille listoille
- jotka käyttävät tai sisältävät huijattuja otsikoita
- jotka käyttävät tai sisältävät olemattomia verkkotunnuksia
- jotka piilottavat tai yrittävät monimutkaistaa lähetyksen alkuperäisen pisteen löytämistä
- jotka käyttävät muita harhaanjohtavia osoitusmenetelmiä
- joka käyttää kolmannen osapuolen verkkotunnusta ilman heidän suostumustaan
- lähetetty kolmannen osapuolen palvelimen kautta ilman heidän suostumustaan
- jotka sisältävät vääriä tai harhaanjohtavia tietoja
Asiakas sitoutuu vastaamaan Hosticon pyyntöihin kolmansilta osapuolilta saamiinsa valituksiin liittyen 5 päivän kuluessa ilmoituksen lähettämisestä.
Hostico pidättää oikeuden pyytää milloin tahansa todisteita tilaajan antamasta suostumuksesta listan operaattorille viestien lähettämisestä.
Hostico pidättää oikeuden pyytää listan operaattorilta tilaus/poistumismenetelmiä, jotka esitellään tilaajille.
Hostico pidättää oikeuden keskeyttää tilin toiminta, jos näitä ehtoja ei noudateta.
Sähköpostin lähetys / vastaanotto
Hostico ei voi taata sähköpostiviestien toimitusta, jotka on lähetetty Hostico-laitteista tai -verkosta vastaanottajien saapuneet-kansioon.
Hostico ei myöskään voi taata sähköpostien toimitusta lähettäjän/vastaanottajan sijainnista riippumatta (intern/ulkona Hostico-verkossa).
Sähköpostin lähettämiseen ja vastaanottamiseen voivat vaikuttaa useat sisäiset tai ulkoiset tekijät, joista mainitsemme:
- postilaatikot ilman käytettävissä olevaa tilaa, jotka eivät voi enää vastaanottaa viestejä
- Lähettäjän IP-osoitteet, jotka on sisällytetty eri mustiin listoihin, joiden yhteys kohdepostipalvelimelle on estetty
- vika lähetys/vastaanottopalvelimissa
- vikoja sisäisessä/ulkoisessa verkossa
- sähköpostipalvelimet aggressiivisilla roskapostisuodattimilla
- sähköpostin sisältö, jota lähettäjä/ Vastaanottajan palvelin pitää roskapostina
- liitteet, jotka ylittävät lähettäjän/vastaanottajan sähköpostipalvelimen hyväksymät kokorajat
- tilapäiset sähköpostiviestien hylkäämiset harmaaluokituspolitiikkojen vuoksi
- jne.
Dedikoitu IP
Asiakkaiden omistetut IP-osoitteet tarkistetaan etukäteen ennen itse myöntämistä.
Tarkistus sisältää, mutta ei rajoitu: IP-osoitteen tila eri mustilla listoilla, sen maine jne.
Tästä syystä IP-osoitteen myöhempi vaihtaminen toteutetaan vain hyvin perustelluista syistä. IP-osoitteen vaihto voi tulla hylätyksi tai maksulliseksi, jos asiakkaan suorittamien toimenpiteiden seurauksena IP-osoitteen maine on vaarantunut.
Omistetun IP-osoitteen vaihtaminen sisältää kertamaksun 10 €
Omistettujen IP-palveluiden mukana on yksi Omistettu IP, joka jaetaan kaikille verkkotunnuksille, aliverkko-osoitteille ja tileille, jotka toimivat kyseisen palvelun alla. Mikäli halutaan eristää joitakin verkkotunnuksia, aliverkko-osoitteita tai tilejä muille omistetuille IP-osoitteille, niiden erillinen hankinta on tarpeen.
IPv6:n osoitteet (kun se on mahdollista) jaetaan samanaikaisesti IPv4-osoitteiden jakamisen kanssa, koska ne eivät voi sulkea toisiaan pois. Tarjottava palvelu toimii samanaikaisesti IPv4:n ja IPv6:n kanssa. Asiakkaan pyynnöstä IPv6-osoite voidaan poistaa.
XII. Resurssit
Jokaisella jaetulla hosting-tilillä on omat resurssit hankitun paketin tyypin mukaan. Näitä resursseja voi tarkastella siirtymällä sivulle resurssien käyttö
Kaikkia tilejä seurataan niiden resurssinkulutuksen seuraamiseksi.
Hostico pidättää oikeuden olla yhteydessä asiakkaaseen pakettipäivityksen tai suorituskyvyn parantamiseen liittyvien ehdotusten vuoksi, jos jokin tai kaikki omistetun hosting-tilin resurssit käytetään usein niiden maksimikapasiteetilla.
Yhteiskäytössä olevilla hosting-tilillä ei voi tallentaa tiedostoja, joiden koko ylittää 500 MB, lukuun ottamatta tilin varmuuskopiota.
Hostico-palveluja ei saa käyttää ääni- tai videotallenteiden suoratoistoon, tiedostojen jakamiseen tai kuvien jakamiseen.
Myös palvelimien käyttö tallennustilana on kielletty (esim. elokuvat, mp3, valokuvat, pakatut tiedostot, ohjelmistokkit jne.)
Hostico pidättää oikeuden keskeyttää sovelluksia tai tilejä, joiden toiminta haittaa tai vaikuttaa millään tavalla palvelimen asianmukaiseen toimintaan ilman ennakkoilmoitusta.
Reseller-suunnitelma mahdollistaa 10 ilmaiseksi muodostettavan/lisättävän web hosting -tilin luomisen, mukaan lukien itse resellerin tili. Asiakkailla, jotka haluavat luoda/lisätä suuremman määrän tilejä, on mahdollisuus ostaa korkeampia rajoja kuin oletusarvoiset.
Hosticon hallinnoimissa VPS:issä hallintapaneelin lisenssi, joka on asennettu VPS:lle, voi rajoittaa luotavien tilejen ja/tai verkkotunnusten määrää kyseisen lisenssin puitteissa. Tämä rajoitus voidaan koska tahansa muuttaa ja/tai poistaa tekemällä alennus-/korotus kyseiselle hallintapaneelin lisenssille.
VPS-paketeille tarjottu tallennustila edustaa palvelimelle myönnettyä kokonaissummaltaan, mutta ei suoraan asiakkaan hyödyntämää arvoa hänen tietojensa (verkkosivutiedostot, tietokannat, sähköpostit) osalta.
Myönnetystä kokonaiskapaasiteetista osa varataan käyttöjärjestelmälle, joka on asennettu VPS:ään, sekä mahdolliselle hallintapaneelille. Suoraan asiakkaan datalle käytettävissä oleva tila on siten pienempi.
Osa tästä tilasta on myös aina pidettävä vapaa käyttöjärjestelmän ja muiden siihen asennettujen sovellusten päivittämistä varten.
Hosticon hallinnoimiin VPS:iin omistavien asiakkaita tiedotetaan automaattisesti, kun VPS:llä käytettävissä olevat resurssit alkavat lähestyä kriittistä tasoa, jotta he voivat ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin.
Jos asiakas ei ryhdy toimiin käytettävissä olevan tallennustilan lisäämiseksi ja se laskee alle 1 %:n tai 1 Gt:n rajan, Hostico pidättää oikeuden keskeyttää VPS:n toiminta suojatakseen siinä olevien tietojen vaurioitumiselta.
Laajennettujen palveluominaisuuksien esittelyssä voidaan joissakin tilanteissa käyttää sanoja kuten "Rajoittamaton" ja/tai "Ei laskettu" niiden kuvaamiseen.
Nämä sanat viittaavat suuren määrän resurssien käyttämiseen, eivätkä ne tarkoita, että näitä resursseja voitaisiin käyttää rajoituksetta, tarkemmin sanottuna ilman ylärajaa.
Resurssien, joita voidaan luoda tai lisätä (sähköpostilaatikot, aliverkot, parkkidomeinit, täydentävät domeinit jne.), rajoitukset on asetettu numeroon (määrään) 999.
Mitä tulee kuukausittaiseen liikennemäärään, se määräytyy sopimukseen perustuvan palvelun varatusta kaistanleveydestä, jolla on vakio XMb/s (kaistanleveys/sekunti), eikä liikennemäärän ylittäminen ole mahdollista X*S/KUUKAUSI (kaistanleveys/sekunti * kuukauden vastaava sekuntimäärä).
Resurssien käyttö
Jaettu VPS
Jaetun resurssin VPS: ssä niiden jatkuva maksimaalinen käyttö on kielletty.
Hostico valvoo resurssien kulutusta ja ilmoittaa asiakkaalle tapauksissa, joissa kulutus ylittää seuraavat rajat:
- CPU 100% yli 30 minuutin ajan
Asiakkaalla on mahdollisuus joko tunnistaa ja ratkaista syntynyt tilanne tai siirtyä Dedicated VPS:ään. Hostico pidättää oikeuden keskeyttää VPS:n toiminta, jos sen prosessit vaikuttavat muiden VPS:ien asianmukaiseen toimintaan VPS-solmussa tai jos useita tähän liittyviä ilmoituksia jätetään huomiotta.
Dedikoitu VPS
Nämä VPS-tyypit saavat 100% omistetut resurssit.
Niiden käyttö voidaan siten suorittaa maksimaalisella tasolla pidempikestoisesti.
XIII. Voimassaolo
Tämä asiakirja on voimassa toistaiseksi.
Hostico pidättää itsellään oikeuden tehdä muutoksia tähän asiakirjaan, minkä vuoksi asiakkaita pyydetään tarkistamaan se säännöllisesti.
Tähän asiakirjaan tehdyt muutokset ovat saatavilla osoitteessa: Ehtojen päivitykset
Suurista muutoksista asiakkaat tiedotetaan sähköpostitse.
Jos teillä on lisäkysymyksiä, ottakaa yhteyttä meihin.
Viimeisin päivitys 02.04.2025
Tämä asiakirja on epävirallinen käännös. Oikeudellisesti pätevä versio on alkuperäinen asiakirja romaniaksi. Mahdollisissa erimielisyyksissä romaniankielinen versio on määräysvaltainen.