Oppaat • Kaupallinen
Proforma-laskun muokkaus
Tässä oppaassa esitetään toimenpiteet maksamattoman pro forma -laskun tietojen muokkaamiseksi.
11
Näkymät 3910Päivitettu 1 anJulkaistu 29/05/2019jolloin Mark Dohi
Johdanto
- Tämä artikkeli esittelee menetelmän maksamattomien proforma-laskujen syötettyjen tietojen muokkaamiseksi;
Vaatimukset
- Hostico-asiakastili;
- Maxamaton proformafaktura;
Voimassa oleva aliurakka;
Vaiheet
- Proforma-laskun muutoksia voidaan tehdä vain, jos käyttäjä on kirjautunut Hostico-asiakastiliin ja hänellä on voimassa oleva alihakemus;
- Jos kohtaat vaikeuksia Hostico-asiakastiliin pääsyssä, voit tutustua artikkeliin: Kirjautuminen Hostico-asiakastiliin;
- Kirjauduttuasi tilillesi, siirry Rahoitus osioon;
- Avaa sivu, jolta näet kaikki tilillä löytyvät laskut. Siirry proforma-laskuun, jonka tietoja haluat muokata, ja napsauta proforma-koodia (esim. 255366);
- Avautuvassa ikkunassa näkyvät käytössä olevat tiedot proforma-tasolla sekä vastaavat määrät;
- Täältä pääset Muokkaa maksutietoja -osioon, ruudun oikealla puolella;
Valitsemme ali-asiakkaan, jonka laskua haluamme muokata, ja vahvistamme prosessin KYLLÄ -painikkeella;
- Jos sinulla ei ole alikontaktia asiakasprofiilissa, viesti ilmoittaa tästä. Lisätäksesi uuden alikontaktin, napsauta Uusi yhteystieto;
- Täytä kaikki kentät oikein ja valitse oikeudet, jotka haluat myöntää alihenkilölle. Jos et halua myöntää lisäoikeuksia ja alihenkilöä käytetään vain tulevien laskujen muokkaamiseen, sivun ruutujen tarkistaminen ei ole tarpeen.
- Tärkeää! - Uusien alisopimusten (jotka eivät ole aiemmin olleet käytössä laskutuksessa) osalta tietojen muutos ei ole välitön, ja asiasta näytetään ilmoitus. Myyntiosasto tarkistaa lähetetyn pyynnön ja hyväksyy alisopimuksen laskutusta varten, joten tulevat muutospyynnöt näihin alisopimuksiin hyväksytään automaattisesti.
- Jos alihankkijana syötetyt tiedot eivät ole oikein/todellisia, niitä ei vahvisteta, eikä niitä voi siten käyttää laskutukseen. Näissä tapauksissa on tarpeen päivittää syötetyt tiedot.
- Voimassa olevat alihenkilöt voidaan tunnistaa merkillä:
- Jos tarvitset lisätietoja alikontaktin lisäämisestä tai hallinnasta, suosittelemme konsultoimaan artikkelia: Alikontaktin lisääminen
Huomio
- Varmista, että alihankkijalle syötetyt tiedot ovat oikeat ja vastaavat todellisuutta. Hostico hyväksyy vain todellisia, tunnistettavissa olevia tietoja sisältävät yhteystiedot, mutta ei ota vastuuta, jos verolasku on annettu väärillä tiedoilla virheellisten tietojen syöttämisen vuoksi;
- Proforman tietojen muuttaminen ei tarkoita automaattisesti laskun laatimista näiden tietojen perusteella. Sinun on varmistettava, että maksu suoritetaan proformassa mainitun yrityksen nimissä. Nykyisten maksutapojen osalta tämä tarkoittaa:
1. Pankkisiirto - Maksajan tai maksajan tietojen alatunnisteen tulee ilmoittaa yrityksen nimi ja CUI;
2. Luottokortti - Tämän maksutavan kanssa maksajaa ei voida suoraan tunnistaa, ja lasku laaditaan suoraan proformassa olevien tietojen perusteella. - Pro forma -muutoksia voidaan tehdä useita kertoja; jos alihankinta oli alun perin täytetty väärin, se voidaan korjata ja menettely pyytää uudelleen;
- Alisopimusta luodessa ei kaikki kentät ole pakollisia. Yksityishenkilöiden osalta yrityksen nimeä ja kaupparekisterinumeroa ei tarvitse täyttää;
- Jos syötetyt tiedot eivät riitä maksajan tunnistamiseen, lasku muutetaan automaattisesti takaisin Hosticon asiakastilin tietoihin;
- Yksityishenkilöiden osalta CNP on pakollinen.