Korttien yleinen hallinta
Esittelemme Hostico-verkkosivuston maksujärjestelmän toiminnallisuuden sekä korttien yleishallinnan.
Johdanto
Seuraavassa tarkastelemme kaikkia tarvittavia toimia Hostico-alustan korttien tehokkaaseen hallintaan.
Kortin lisääminen alustalle sekä toistuvien maksujen aktivoiminen helpottaa huomattavasti koko laskutushallintaprosessia, sillä kaikki verolaskut lähetetään automaattisesti sähköpostiin ilman tarvetta ladata niitä Hostico-asiakastililtä.
Käytettävät menettelyt ovat seuraavat:
I. Kortin lisääminen maksutapahtumiin
II. Korttien hallinta tilillä
III. Kortin poistaminen
IV. Maksaminen rekisteröidyllä kortilla
I. Kortin lisääminen tapahtumien suorittamista varten
- Kaikki toimet, jotka liittyvät asiakastiliin, alkavat kirjautumisella alustalle. Voit tehdä tämän kotisivun oikeassa yläkulmassa tai suoraan siirtymällä tililinkkiin.
- Kirjauduttuasi tilillesi, siirrymme Kortit osioon vasemmalla puolella näkyvästä valikosta.
Graafinen käyttöliittymä näyttää useita tietoja, mutta tämän segmentin osalta olemme kiinnostuneita Lisää kortti -painikkeesta.
- Heti painettuasi painiketta, näet näytöllä ikkunan, joka pyytää sinua lisäämään nimen, joka vastaa korttia.
- Tämä vaihe on valinnainen, mutta jos aiot lisätä useita kortteja yhteen asiakastiliin, suosittelemme nimeämään jokaisen kortin asianmukaisesti.
- Kun olet liittänyt kortin nimen, järjestelmä ohjaa automaattisesti sivun maksupalveluntarjoajaan, jossa sinun tulee täyttää tallennettavan kortin tiedot. Vahvistat menettelyn napsauttamalla MAKSAA -painiketta.
Tämä ilmoittaa pankille, että korttidietojen vahvistaminen on käynnissä, ja saat vahvistuksen pankkisovelluksessa menettelyn vahvistamiseksi.
Kortin lisäämisprosessissa ei ole lisäkustannuksia, mikä näkyy myös siinä vaiheessa, kun hyväksyt menettelyn pankkisovelluksessa.
- Kortin lisäämisen jälkeen vomme analysoimaan kortinhallintaliittymän tilillä.
- Pidämme ikkunan auki (Käyttäjä -> Käyttäjä linkki), ja ohjaamme huomion jälleen osioon Omat kortit. Huomaat, että aikaisemmin lisätty kortti on läsnä taulukossa ja sillä on aktiivinen tila. Tämä tarkoittaa, että pankki on onnistuneesti vahvistanut lisäyspyynnön ja korttia voidaan käyttää maksamiseen.
- Jos tila ei ole aktiivinen, voimme pyytää vahvistusprosessia uudelleen siirtymällä Muokkaa korttia -painikkeeseen ja seuraavalla sivulla napsauttamalla Aktivoi.
Kuten näette, sivu, jolla olemme, näyttää useita elementtejä, seuraavasti:
1. Painike, jota käytetään lisäkorttien lisäämiseen
2. Painike, jota käytetään oletusmaksukortin muuttamiseen, tärkeä näkökulma niille, jotka hallitsevat useita kortteja ja haluavat, että tietty kortti on aina asetettu ensimmäiseksi maksutapahtumaa varten
3. Korttiin liitetyn nimen muokkaaminen
4. Lisättyjen korttien lista
5. Kortin tila
6. Viimeiset kolme maksua, jotka on veloitettu toistuvassa maksussa
7. Näyttää, käytetäänkö korttia tietyn palvelun toistuvuuteen
8. Luettelo toimista Aktivoi / Keskeytä / Poista kortteja
Kortin poistaminen on yksinkertainen prosessi. Pysy yllä näkyvällä sivulla ja klikkaa Poista -tekstiä Toiminnot (8) -osiossa.
Kortin poistaminen tililtä poistaa automaattiset maksut (toistuvat maksut), jos tämä vaihtoehto on aktiivinen tilitasolla.
Suosittelemme poistamaan vanhentuneet kortit tai ne, joita ei enää käytetä palvelumaksuissa tililtä.
IV. Maksaminen rekisteröidyllä kortilla
Nyt kun meillä on tallennetut kortit, siirrymme niiden käyttämiseen transaktioiden tekemisessä proforma-tasolla. Tätä varten palaamme päätilin sivulle ja napsautamme Rahoitus osiota.
Siirrymme suoraan proforma-laskuun, jonka haluamme maksaa, ja napsautamme vihreää painiketta Maksaa.
Auki oleva sivu näyttää laatikon, jossa pääkortin tiedot näkyvät automaattisesti. Jos haluat maksaa laskun toisella kortilla, voit valita yhden näytettävästä luettelosta.
Lisäämään toisen kortin voit valita vaihtoehdon Uusi kortti.
Kun lisäät uuden kortin, voit tallentaa sen tulevia ostoksia varten valitsemalla Tallenna kortti -ruudun.
Note:
- Transaktioiden tekeminen on rajoitettu enintään 3 yritykseen proformassa. Jos epäonnistut maksun vahvistamisessa eri syistä, näytetään viesti "Liikaa epäonnistuneita yrityksiä", ja ratkaisua varten sinun on otettava yhteyttä Hosticon myyntiosastoon, jotta he voivat laatia uuden proforman tilille.
- Kun kortti lisätään tilille, pankki-sovellus pyytää kortinhaltijan suostumusta; tuleville maksuilla tallennetun kortin perusteella tätä ei kuitenkaan enää voida tehdä.